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[Hilfe] Räder und Teile: Was ist das und was ist es wert?

Wollte diesen Campagnolo Schlüssel verkaufen da ich nichts von Campagnolo habe, was nimmt man hier dafür ?
 

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Re: [Hilfe] Räder und Teile: Was ist das und was ist es wert?
Auch über längere Zeit? Im Montageständer funktionierte es auch bei mir. Bei der ersten Ausfahrt fiehl Gang 2 und 3 aus (Kettenrasseln), am Ende der kurzen Tour war das Schalten von Gang 7 auf 6 nur noch durch ziehen am Schaltseil möglich. Natürlich hielt ich unterwegs mehrfach am um zu trimmen. Keine Chance.
Wenn sich das Schalten während der Fahrt verändert, liegt irgendein Montagefehler vor. Denn die Schaltung selber kann sich ja kaum verändern, es sei denn, es gab Feindberührung.
 
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Ich habe noch nie darauf geachtet, aber hier fällt mir auf, dass die Speichen nicht zentriert auf der Felge sitzen. Gibt es einen Grund dafür?
 
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Ich habe noch nie darauf geachtet, aber hier fällt mir auf, dass die Speichen nicht zentriert auf der Felge sitzen. Gibt es einen Grund dafür?

ZITAT von https://spokecalc.io/how-different-rim-designs-affect-spoke-length.php

Alternating spoke offset bed


Most rims are centrally drilled, or with a negligible left/right spoke hole stagger. The other case is a uniform spoke offset bed (OSB), where spokes are off to only one side of a rim, typical for asymmetric rims, that we covered in the first part of this article. But there is yet another spoke hole layout in the rim that can affect spoke length calculations.


Some wide rims tend to have spoke holes slightly offset to alternating sides. Contrary to the conventional rims where looking at the cross-section of the rim the width between the holes is zero, spokes from the one side of the hub can cross past centerline and over to the opposite side of the rim. In such manner, spokes are alternating from one side of the rim to the another.

alternating spoke offset bed
Wide rims may have holes alternating on both sides looking at centerline.
In wheel building terms, this situation is also called a “wash”. This leads to increased bracing angles and greater overall spoke tension in effect throughout the wheel to maintain the structural equilibrium of the wheel.


Leaving lacing and tensioning matters aside, how does alternating spoke offset bed affect our rim measurements and spoke length calculation?


Such a rim should not be considered as an asymmetric rim, and so the offset spoke bed (OSB) should be left at zero. Of course, one could argue using an alternating positive and negative offset spoke bed measurement, but for the purpose of this article, there is yet another, easier possibility.


Instead, if there is a measurable gap between the left and right spoke holes, effective Flange to center dimensions, WL and WR respectively, should be modified accordingly (increased or decreased) to compensate for offset spoke holes in the rim.

alternating spoke offset bed
Total widht between the holes divided by two will give you a correction factor to get effective Flange to center dimensions.
If there is a 10 mm gap (width) between spoke holes, looking from the rim’s centerline, alternating spoke offset bed should be 5 mm respectively. If the rim spoke hole stagger indicates that spoke from one hub flange side should cross over to the other side of the rim, both Flange to center (WL/WR) dimensions should be increased for 5 mm and vice versa if a rim spoke hole angle suggests otherwise.


Note: Always double check the spoke hole stagger in the rim as the angle of drilling defines to which side of the hub should the spoke be going.


Final thoughts


In addition to effective rim diameter, different rim designs and spoke hole layouts affect spoke length calculation noticeably and as such should be considered with great care when taking measurements. Looking at asymmetrical rims, it is a fairly straight forward process of entering the correct offset spoke bed measurement. On the other hand, most online spoke length calculators just aren’t designed for the other two rim holes layouts. Therefore, as shown, some modifications of calculator input’s values have to be made in the process of determining the correct spoke length.


Happy wheel building!
 
Auch über längere Zeit? Im Montageständer funktionierte es auch bei mir. Bei der ersten Ausfahrt fiehl Gang 2 und 3 aus (Kettenrasseln), am Ende der kurzen Tour war das Schalten von Gang 7 auf 6 nur noch durch ziehen am Schaltseil möglich. Natürlich hielt ich unterwegs mehrfach am um zu trimmen. Keine Chance.
Zugklemmschraube am Schaltwerk defekt oder zu schwach festgezogen?
 
RD6401 verwendet?
Zug leichtgängig und richtig herum an der Klemmschraube geklemmt?
Zu viel Spiel in der oberen Schaltrolle/verschlissen?
 
Hallo,

ich brauche mal eher eine Preisbestätigung als -einschätzung von Euch.
Schlauchreifenräder sind je eigentlich eher unbeliebt, aber ich denke die Kombination

Campagnolo Record Naben 126/100 mm ITA Gewinde (wäre es BSA würde ich sie selber behalten), passende SSP
Mavic GP4 Felgen mit sehr wenig Bremsspuren, dafür Rost am VR an 2 Nippelverstärkungen
Regina CX Maiskolben 14-19
1,8 mm Edelstahlspeichen
Die Schwalbe Milano Reifen sind zwar ungefahren, aber nicht verklebt und halt auch schon älter, überlasse ich dem Käufer ob er sie fahren will.

ist dann doch eine der beliebteren Varianten ....

Sind 140 bei KA und 130 hier im Forum realistisch ?

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Oliver
 

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