• Hallo Gast, wir suchen den Renner der Woche 🚴 - vielleicht hast du ein passendes Rennrad in deiner Garage? Alle Infos

Giro d'Italia 06

A

Amnesia

Stage 1 - May 6: Seraing (Belgium) ITT, 6,2 km
Stage 2 - May 7: Mons - Charleroi/Marcinelle, 203 km
Stage 3 - May 8: Perwez - Namur, 292 km
Stage 4 - May 9: Wanze - Hotton, 182 km
Rest Day - May 10
Stage 5 - May 11: Piacenza - Cremona, TTT, 38 km
Stage 6 - May 12: Busseto - Forlì, 223 km
Stage 7 - May 13: Cesena - Saltara, 230 km
Stage 8 - May 14: Civitanova Marche - Maielletta/Passo Lanciano, 171 km
Stage 9 - May 15: Francavilla al Mare - Termoli, 147 km
Stage 10 - May 16: Termoli - Peschici, 190 km
Rest Day - May 17
Stage 11 - May 18: Pontedera - Pontedera, ITT, 50 km
Stage 12 - May 19: Livorno - Sestri Levante, 165 km
Stage 13 - May 20: Alessandria - La Thuile, 216 km
Stage 14 - May 21: Aosta - Domodossola, 224 km
Stage 15 - May 22: Mergozzo - Brescia, 182 km
Stage 16 - May 23: Rovato - Trento/Monte Bondone, 180 km
Stage 17 - May 24: Termeno - Plan de Corones, 158 km
Stage 18 - May 25: Sillian - Gemona del Friuli, 227 km
Stage 19 - May 26: Pordenone - Passo di San Pellegrino, 220 km
Stage 20 - May 27: Trento - Aprica, 212 km
Stage 21 - May 28: 1st semi-stage: Canzo - Ghisallo, ITT, 11 km
2nd semi-stage: Lecco - Milano, 116 km

Beginn in Belgien, Transfers an den Ruhetagen, 2 Halbetappen am letzten Tag (Bergzeitfahren und Normale Etappe) das wird die Fahrer nicht glücklich machen.
 
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2005/nov05/nov13news

tage 1 - Saturday May 6: Seraing, 6.2km - A tricky start in Seraing with a 2km climb and technical descent that is perfect for defending champion Paolo Savodelli.

Stage 2 - Sunday May 7: Mons/Charleroi-Marcinelle, 203km - A fast, flat stage for the sprinters

Stage 3 - Monday, May 8: Perwez-Namur, 292km - last 2km climb to famous Fortress

Stage 4 - Tuesday, May 9: Wanze-Hotton, 182km - Hilly day with two climbs from the Ardennes classics, Cote de Wanne and Stavelot-La Haute Levèè.

Wednesday, 10 May: Rest Day (air transfer to Italy)

Stage 5 - Thursday, May 11: Piacenza-Cremona Team Time Trial, 38km - First Giro TTT since '89 will be fast with tailwind.

Stage 6 - Friday, May 12: Busseto-Forlì, 223km - A flat sprinters stage to the hometown of Italian champ of yore Ercole Baldini

Stage 7 - Saturday, May 13: Cesena-Saltare, 230km - A long, tough day through the hinterlands of the Marche region over the climbs of S. Marino, Monte Catria and Monte delle Cesane.

Stage 8 - Sunday, May 14: Civitanova Marche-Maieletta (Passo Lanciano), 171km - The first mountaintop finish to Passo Lanciano, a tough climb in the mountains of Abruzzo with a steep final 12km to 1306m.

Stage 9 - Monday, May 15: Francavilla Al Mare-Termoli, 147km - A sprinters stage along the Adriatic coast to Termoli

Stage 10 - Tuesday, May 16: Termoli-Peschici, 190km - Tricky, technical uphill finish in Peschici could cause time gaps

Wednesday, 17 May: Transfer & Rest Day

Stage 11 - Thursday, May 18: Pontedera ITT, 50km - A flat, fast individual time test in the birthplace of the Vespa scooter

Stage 12 - Friday, May 19: Livorno-Sestri Levante, 165km - With the steep Passo del Bracco near the finish, sprinters may not make it to Sestri Levante together

Stage 13 - Saturday, May 20: Alessandria-La Thuile, 216km - This first real mountain stage of the '06 Giro heads across Piemonte to Val d'Aosta, first passing the Colle S. Carlo at 1951m, before a tough mountaintop finish near the Passo Piccolo San Bernardo in La Thuile ski station.

Stage 14 - Sunday, May 21: Aosta-Domodossola, 224km - This is a transitional mountain stage that starts in Aosta, climbs up the Gran San Bernardo, descends to Switzerland, climbs up Passo Sempione and descends back to Italy for the finish in Domodossola.

Stage 15 - Monday, May 22: Mergozzo-Brescia, 182km - This dead flat sprinters stage to Brescia is probably the easiest stage of the 2005 Giro.

Stage 16 - Tuesday, May 23: Rovato-Trento (Monte Bondone), 180km - The Dolomiti begin with a hard stage via Passo Maniva to another uphill finish on the legendary Giro climb of Monte Bondone, 1650m. above Trento.

Stage 17 - Wednesday, May 24: Termeno-Plan de Corones, 158km - A brutal stage with 50km of climbing that has another mountaintop finish. Starting in Termeno, Stage 17 goes via Passo di Pinei, over Passo delle Erbe to finish atop Plan de Corones at 2273m., with the last 5.5km up an unpaved gravel road next to a ski slope with sections that have a 24% grade!

Stage 18 - Thursday, May 25: Sillian-Gemona del Friuli, 227km - The Giro heads east through the Julian Alps, passed through the area shaken by a major earthquake in 1976, then heads into Austria for 30km before moving back to Italy. First climb is Monte Croce Carnico, with the steep 7km Cuel di Forcia waiting with 55km to go to Gemona.

Stage 19 - Friday, May 26: Pordenone-Passo di San Pellegrino, 220km - This is the hardest stage of '06 Giro, with 7 hours of racing and 4000m of climbing. First on the menu for Friday is the Forcella Staulanza, the steep back to back Passo Fedaia and Passo Pordoi, then the difficult ascent to finish atop Passo di San Pellegrino, where the steep last 7km will break things up.

Stage 20 - Saturday, May 27: Trento-Aprica, 212km - After Friday's ugly stage, Saturday's penultimate stage of the Giro isn't much better, with another 4000m of climbing and seven hours in the saddle. After a second stage start in Trento, Stage 20 climbs the Passo Tonale, then up the steep PassoGavia to the Giro's high point of Cima Coppi (2618m), the brutally steep Mortirolo where the Memorial Pantani awaits before the descent to Aprica.

Stage 21a - Sunday May 28: Canzo-Ghisallo Uphill TT, 11km; Stage 21b - Sunday May 28: Lecco-Milano, 116km - A morning individual TT up the less steep climb from Canzo to the Madonna del Ghisallo Museum is followed by the traditional criterium in Milano that starts at the base of Lake Como in Lecco.
 
Ein Giro geschaffen für einen Kletterer. Wenns wieder annähernd so spannend wird wie im letzten Jahr wird das ganz großes Kino :)
 
das habe ich schon mal bei einer Appeninnen Giro-Etappe persönlich gesehen, da hatten 50% des Feldes falsch geritzelt (bis 20%) und sind abgestiegen und "per piedi" hoch u. A. Francesco Moser... :)
 
Das wäre ja noch nichtmal so schlimm.
Nur wenn ich die englische beschreibung lese, ist da die rede von
einer "unbefestigten Schotter-Straße entlang einer Skipiste"
Was soll das in nem Strassenrennen?!
 
das sind doch wieder die Horrorgeschichten so wie letztes Jahr.. das ist halt eine festgewalzte Feinschotterstraße.. na und?? ;)
 
Pave schrieb:
das sind doch wieder die Horrorgeschichten so wie letztes Jahr.. das ist halt eine festgewalzte Feinschotterstraße.. na und?? ;)

Glaube ich auch. Wie beim Finistre, als der während Schneeschmelze getestet wurde.

Obwohl ich schon dieses Jahr eine Woche in der Lombardei fuhr, muss ich jetzt wohl nächstes Jahr nochmals nach Italien. Wenn ich beispielsweise den Aufstieg von Trento auf den Monte Bondone auf der Karte betrachte, dann beginnt es schon zu kribbeln. Auch Mortirolo und Madonna del Ghisallo wären sicher toll. Italien ist Radler-Paradies. Mal schauen, was das für eine Runde gäbe.
 
Eben. Ein Ziel war es schon vorher, als ich auf der Karte die vielen Serpentinen sah. Aber jetzt mit dem Giro ist es schon fast ein Muss
 
Eddie Murcks schrieb:
Glaube ich auch. Wie beim Finistre, als der während Schneeschmelze getestet wurde.

Obwohl ich schon dieses Jahr eine Woche in der Lombardei fuhr, muss ich jetzt wohl nächstes Jahr nochmals nach Italien. Wenn ich beispielsweise den Aufstieg von Trento auf den Monte Bondone auf der Karte betrachte, dann beginnt es schon zu kribbeln. Auch Mortirolo und Madonna del Ghisallo wären sicher toll. Italien ist Radler-Paradies. Mal schauen, was das für eine Runde gäbe.
Hammer! Auf nach Italia!
 
Die Giro wird ja jeden Tag interessanter …

Ullrich überlegt, ob er die Giro als Vorbereitung fährt,
Petacchi will nun auch die Tour fahren, stellt sich dann schon die Frage, ob Ete auch zum Giro kommt?
 
cube04 schrieb:
Hey, ich habe keine Seite zum Giro gefunden (außer die super hochoffizielle auf italienisch) - aber nix auf englisch....:ka:
Gibts sowas?

Perche non parli italiano?
Hast Du was gegen die Sprache? :D :D

Saluti,
Kentucky:wink2:
 
Der Giro wird von Jahr zu Jahr besser! Da könnte sich die Tdf eine Scheibe von Abschneiden.;)

Dann kann Cunego endlich zu seinem zweiten Sieg fahren:) :eek: :
 
Ich habe eben auf www.gazzetta.it geguckt.

Traum No.1: Mit dem Auto nach Bozen. Via Völs nach Kastelruth (Kameruner Fratzen?), dann auf der Strecke der 17. Etappe Passo Pinei, Ortisei, Brixen, Passo delle Erbe ins Val Badia, Schlussaufstieg freiwillig. Nach Corvara über Grödnerjoch, Sella, dann auf der Strecke der 19. Etappe Passo Pordoi, Passo San Pellegrino. Ueber Karerpass zurück nach Bozen.
In Trento auf den Monte Bondone

Ich war noch nie in dieser Gegend. Man hätte Teile der Etappen plus einen grossen Teil der Sella-Runde, die man ja auch einmal in seinem Leben fahren sollte.

Traum No.2: Mit dem Zug nach St. Moritz. Via Bernina nach Mazza, Mortirolo (20. Etappe), Edolo, Malonno, Passo del Vivione (Giro 04: Ein Muss), Boario Terme, Iseo, dann 16. Etappe Passo Tre Termini, Passo Maniva, Riva, Trento, Monte Bondone.Dann via Gardasee irgendwie zurück an den Lago di Iseo, Lago di Endine, Colle di Gallo (Lombardeirundfahrt: Ein Muss), Albino, Selvino(ein absolutes Muss, siehe www.felicegimondi.it), Zogno, Brembilla, Forcella di Bura, Culmine San Pietro, Colle di Ballisio, Lecco, Bellagio, Madonna del Ghisallo, Schlussphase der Lombardeirundfahrt mit Civiglio, Como, Chiasso und mit Zug nach Hause.

Träumen darf man immer

Wahr geworden im Sept. 05: Mit dem Zug nach Lugano. Via Comersee nach Morbegno, Passo San Marco, Selvino, Colle di Gallo, Lago di Endine, Clusone, Passo di Presolana, Passo del Vivione, Edolo, Passo di Gavia, Bormio, Passo di Foscagno, Passo d'Eira, Forcola di Livigno, Berninapass, Albula, Versam, Obersaxen, Oberalppass, Urnersee, Zugersee, in Zug auf den Zug und ab nach Hause.
In sechs Tagen. In Bormio habe ich ein TimeOut genommen, während mein Kumpan über Umbrail und Stelvio ein bisschen die Beine gelockert hat.
 
canny schrieb:
Der Giro wird von Jahr zu Jahr besser! Da könnte sich die Tdf eine Scheibe von Abschneiden.;)

Dann kann Cunego endlich zu seinem zweiten Sieg fahren:) :eek: :
Großartige Strecke, die 2 Halb-Etappen am letzten Tag finde ich nicht so klasse, aber ansonsten wird es ein Hammergeile Giro! I'll be there!
 
"This year I would like to start with my training earlier and I would like to ride the Giro d'Italia as preparation," to winning the Tour de France, T-Mobile's Jan Ullrich said in an interview with the Austrian newspaper Kurier.

Gerücht gabs ja schon länger, wir nähern uns einer Bestätigung.
 
Zurück
Oben Unten